Perşembe, Nisan 01, 2010

şim

bu defa huzursuzluk dediğimiz hadiseye kaptırmayacağım. iki haftadır, belki de daha önce hiç denemediğim bir şekilde mücadele halindeyim iç huzursuzluğumla. bu mücadele savaşa benzemiyor. belki direniş diyebilirim içinde bulunduğum bu duruma.

aklımdan geçen olumsuzlukların büyük kısmını "telkin" metodu ile atlattım sanırım. aslında emin değilim. telkinin nasıl bir metod olduğunu bile bilmiyorum. yine de tahminime göre yapmakta olduğum bu şey, kendime bir şeyleri telkin etmek.

dün dediklerim gibi işte telkinlerim. hiçbir şeyin sonsuza dek sürmeyeceğini düşünüyorum. aslında daha önce de bunu düşünür ve inanır fakat "ben" sözkonusu olduğumda ikna edici olamazdım. şimdi michael ende'nin bitmeyecek öykü'sündeki sözler gerçekleniyor işte; "sonsuz dediğin nedir ki? sadece bir an..."

"sonsuza dek sürmeyecek"çilik "seni sonsuza dek seveceğim"lerin yanında ruhsuz ya da tatsız kalıyordur belki; bilmiyorum. bu durum için her şeyin şu anki haliyle güzel olduğunu biliyor olmak huzur ve mutluluk sebebi. daha fazlasına gerek var mı bilmiyorum...

eskiden, henüz kendimi, onu, durumu kabullenememişken en çok sorgladığım durumdu bu "sonsuzluk" konusu. "zaten sonsuza dek sürmeyecek, yorulmayalım" da dedim; "sonsuza dek sürecek mi? sürse keşke" de... şimdi ikisinden de uzakta, "şimdi, ne kadar çok ve ne kadar güzel" diyorum sadece.

şimdi ile anlaşmaya varmak öyle güzel ki...

her şeyi elle tutulur, gözle görülür kılan; gerçekliğinden şüphe duydurmayan; geldiği gibi, olduğu gibi, gideceği gibi yaşayabilip, sorgulara zaman çaldırmayan; öğretilen ya da öğrenilmiş kalıpların tamamını önemsiz kılan; tartışmalarda hep son noktayı koyan şimdi, seninle anlaşmaya varmak öyle güzel ki...

4 yorum:

Basak dedi ki...

direnç diye tanımladığın şeyin üstüne geç, özgürlüğün onun içinde bir yerde gizli olmalı. Deşmelisin onu, ışığın altında mikroskopla incelemelisin. benzer süreçten geçiyoruz.

sherlotte holmes dedi ki...

az kaldı demek ki,

güzel olacak :)

janus dedi ki...

ne güzel olmuş buralar :)

sherlotte holmes dedi ki...

"değişiklik iyidir" dediler...