Salı, Mart 03, 2009

huzur/suzsunuz

"... Elimde anılar var elbette. Hiç geri dönemeyeceğim geçmiş ülkesinin uzak, tuhaf, geveze konukları... Gerçeğin gölgeleri onlar yalnızca ama gerçek hiçbir şeye yetmiyor. Zamanın fırça darbeleriyle hep yeniden biçimleniyor resimler, renkleniyor, canlanıyor, soluklaşıyor, üçüncü bir boyut kazanıyor; imgeler gerçeklikten bir uzaklaşıyor, bir yakınlaşıyor, ansızın örtüşüp, sonra hemen kopuyor."*

hayatı yaşanabilir kılmak hatırlamakla mümkün olurken, unutamamak nasıl bu denli can yakıyor? aklım hiçbir zaman hiçbir şeye ermiyor. sadece hatırlıyor, özlüyor, seviniyor, özlüyor, üzülüyor tam unuttum sanırken yeniden hatırlıyorum... var olan hiçbir döngüye ayak uyduramıyorum... hem unuttuklarımla, hem hatırladıklarımla, hem içimdeki benlerle bir sürü mücadeleye giriyor, onlarsız olamıyor, yapamıyorum... sorular soruyor, cevap arıyor ve cevap bulamasam da ancak bu huzursuzlukla huzur buluyorum.

anlaşılabilir olduğumu/olduğunu hiçbir zaman iddia etmedim...


4 yorum:

Volkan Kemal dedi ki...

Anlamsız

Anlamsız geliyor anlamalarım anlamak ıstemeyenlere
anlamlayamıyorum kendimi
anladıklarımla yetinmesini bilmedim hiç
anlamlar yükledim anlamsızlığına alemin..

anlayış beklemedim oysaki
anlayışına sığınmadım dalgaların
yelkenlerini yakmış gemiler gibi,
pusulalaştırdım benliğimi
ummana karışmayı düşlemeden
yitirdiklerimle yetinmesini bilmedim hiç
nede rüzgar kokusuna
karıştırdım yosun tutmuş ayaklarını Zeüs'ün
ne de ateş kulelerinin merdivenlerini çaldım
ne de öldürdüm Zerdüşt’ün alevinde tenimi..

açılsın istiyorum
sessizlik kulelerinin kapısı
yokluğundan umud beklediklerime..

anlayış sundum belli ki
sunak taşına koydukça kellemi..

Volkan Kemal

Basak dedi ki...

"huzursuzlukla huzur bulmak" tehlikeli, ama bilerek, isteyerek seçtiğin birşey ise, sana has bir "tercih" ise, kimse bir şey diyemez elbet. Fakat bu seçimin, her sebep gibi, bir sonucu olacaktır. O sonuçtur işte canı yakan, acıtan. "Seçeyim ama sonucunu almayım" deniyorsa döngü tekrarlanacaktır. Yok "ben şimdi bunu seçtim, bana iyi gelmediğini biliyorum amabunu hissedip, bizzat tecrübe etmeliyim ve bana sunacaklarını almalıyım" deniyorsa, zaten gerekli tecrübe ve ders edinildikten sonra gidecektir.

Pırıltılı cadı dedi ki...

hayat galıba herseyı deneyımlemek, ogrenmek dersler almak.. bılmem, garıp durumlar. yasayarak ogrenıyoruz ıste hayatı, bıyerde yazmıyor ki.

sherlotte holmes dedi ki...

sindire sindire öğreniyorum...