Cuma, Mayıs 02, 2008

kırıtanbağ

"gitme" diyebilmenin kocaman bir sevgi ve kocaman bir cesaret gerektirdiğini öğreneli çok oldu. hep söylerim ya "sana ihtiyacım var" ve "gitme" herkesin herkese söyleyemeceği cinsten kocaman laflar, kocaman duygular diye...

son bir aydır filan da -"gideceğim, kesin" dediğinden beri- gitmeni istemediğim halde sana "gitme" diyemediğimden, şunu öğrenmekle meşgulüm; "gitme" diyemiyorum, çünkü seni çok seviyorum. gidişini düşünmemeye çalışıyorum, uzaklığı, yolları, her şeyden önemlisi gidince bulacaklarını, bulamayacaklarını, hissedeceklerini ve sen onları hissederken elimi omzuna koyamacak olmayı, hemen geçiveren zamana kısa görüşmelerimizi ve uyuklamalarımızı sığdırmaya şimdiden duyduğum özlemi... düşünmemeye çalışıyorum. çalışıyorum ki her şey daha zor olmasın. ve çalışıyorum, çünkü huzur bulmanı, mutlu olmanı istiyorum. ve gidişinin -en kötü ihtimalle- uzun vadede gücüne güç katacağını biliyorum.

biz seni seviyoruz, onlar seni seviyorlar ve ben seni seviyorum. seviyorum ve benden tiksinmen pahasına mutlu olmanı istiyorum. kararlarına destek verişim gönülden. yapmak zorunda olduklarına da, isteyerek yaptıklarına da bile isteye destek veriyorum. çünkü biliyorum, biz istemesek de büyüdük. hasta olmamak için üzerimize bir battaniye daha almayı öğrendik. ya da belki bunu henüz öğrenemedik. ama birbirimizin üzerine birer battaniye daha vermeyi akıl edebiliyoruz... büyümedik, bu da kabul ama biliyorum, biz hep ayakta kalabildik.

kimsenin aklına hayaline gelmeyecek kötülüklerle yüzleştikçe, akla hayale gelmeyecek acımasızlıkta ya da duyarlılıkta kararlar verdikçe, hayatımızın orasından burasınan falçatalarla darbe aldıkça milim milim uzadı boyumuz. biliyorum, senin boyun da çok uzadı. biliyorum, sen çok güzel bir kadın oldun. biliyorum, o gri hırkanı sırtına çekip geldiğin ilk günküne göre yaralar ve kabukları arttı. ama sen milim milim uzadın, gözlerin büyüdü, kocaman oldun, sen çok güzel bi kadın oldun bundan sonra bunu bozabilecek bir şey yok...

baş ettiklerinle -ve zaman zaman baş edemediklerinle bile- girdiğin tüm savaşları kazandın. uzun sürenler oldu. çok uzun sürenler oldu. kayıplar verildi. yaralar alındı. bir sürü yas tutuldu. sen yasları uzatmadan savaşa devam ettin. hiçbirimizin olamayacağı kadar güçlü, hiçbirimizin bakamayacağı kadar güzeldin. şimdi yeni bir savaş için hazırlanıyorsun. biliyorum, bunu da kazanacaksın. kaybetmedin, yanılmadın, yenilmedin. herkes kadar yoruldun, herkes kadar incindin. şimdi bundan önce de olduğu gibi yaralarını sarmaya gidiyorsun. güçlü bir kadındın, bundan sonra da öyle olacaksın.

ben seni seviyorum. nerede olduğunu önemsemeden. bunları unutmadan ve sana gitme demeden. nasıl olursa olsun sadece mutlu olmanı dileyerek. seni seviyorum Dİavolo'm.

2 yorum:

Sunny dedi ki...

benim de arkamda böyle cümleler olsaydı ohooo nerelerde olurdum dedim...
pek sevdim...
pek sevdim...

sherlotte holmes dedi ki...

bunları hissediyor olmam gerçekten bir şeyleri değiştirir umarım... bunu gerçekten umarım...