Cuma, Mart 21, 2008

anbean

kimi tanıyorsam saatini ya 5, ya 10 ya da 7 dakika ileri alıp öyle kullanıyor. kimi tanıyorsam zamanın ne kadar hızlı geçtiğinden şikayet ediyor... yetişemiyor muyuz, yoksa daha da çabuk geçsin diye mi yapıyoruz, yetmiyor mu? ne? bunlardan hangisi emin değilim...

her sabah normalin 10 dakika ilerisine ayarlı saatimi, uyanacağımı bildiğim saatten yarım saat öncesine ayarlıyorum. biliyorum birçokları yapıyor ve erteleye erteleye uyuyor (ki buradaki ikileme "erteleme" olmayacaktı ama hanım hanımcık göründüğüm bi güne kötü sözcükler sığdırmayacağım)... ama benim "ancak uyanıyorum"larım da yalan aslında. geç kalmaktan fena halde korkuyorum. bütün mesele bu, geç kalacaksam bile önceden bilmek istiyorum...

abimin çok yakın bir arkadaşı yarı şaka yarı ciddi, "bize yutturuyorlar her gün bir öncekinden, bir sonrakinden farklı diye. madem öyle açıklasınlar bakalım, ikisi de 24 saat, ikisinde de doğuyor ve batıyor güneş. bu günlerin ayrı isimleri olduğunu ve hepsinin birbirinden farklı olduğunu gösteren ne? bırak yaa bize bir tek günü hep farklıymış, geçip gidiyormuş gibi yutturuyorlar" demişti... ki bu yarı şaka yarı ciddi konuşma, görünürde şaka görünmezde gayet ciddi bir sorguya dönüştü benim için.

belki de gerçekten tek bir gün var. ve o tek güne yetişmeye çalışıyoruz biz. tıpkı 24 saat içinde 3 kez uyumak uyanmak bir şeyler yapıp tekrar aynı prosedürü yaşamanın insanı allak bullak edip tarihi şaşırtması gibi bi şey. aynı günün içinde defalarca uyuyup uyandığımızdan kayıyor dünyamız. "lan hayat! nesin lan? ne zaman geçti zaman" diyoruz... bilmiyorum...


neyse...
zaman hızlı geçiyor, yetecek mi emin değilim...



not: evet artık kesinlikle eminim ki hiçbir şeyden emin olamıyorum (paradoks mu? çelişki mi? neki onlar?) bu "bilmiyorum" hadisesinden kaç yaşımda vazgeçerim, ne vakit emin olurum "bilmiyorum".

2 yorum:

Biyoysam suçum ne? dedi ki...

Şarlot
Ben bu yazını dünde okumuştum.Oysa sen "bugün yazdım"sanıyorsun.
Hatta dün buna yorumda yazmıştım.

Şuan saat senin bildiğin saat değil.
Zam akıp gitmekte
Kuzular melemekte
Bak Çiçek bir tomurcuk veriyor
Ama ninem nereye gidiyor.

Şarlot ayarımı bozdunnnnnn :/

sherlotte holmes dedi ki...

bu ayar bozukluğu bulaşıcı sanırım. önce benimki bozuldu sonra sen... bak gör senden sonra da senin çevrende birilerinin ayarı bozulacak... ben de bu arada başkalarının da ayarını bozmaya devam edicem sanırım...

bu kötü zinciri başlattığım için şimdiden özür diliyorum ayarı bozulacak herkesten :)