Salı, Aralık 11, 2007

pişmaniye

pişmanlıktan bu kadar korkacak ne var anlamıyorum...
"ben kesinlikle pişman olmam. pişman olacaksam yapmam."
hadi be!

bunu gerçekten anlamıyorum. vicdan azabı kötüdür. hatta hayatı çekilmez kılar, buna kesinlikle itirazım yok fakat pişman olabilmek insan olmayı da başarabildiğini gösterir. mesela hatalarını gerçekten görüp tekrar etmeyeceğini. ya da ne bilim ya kusursuz insan olmaya çalışıp, bi türlü başaramamanın yükünü taşımak zorunda da bırakmaz. o kadar bok yiyip sonunda "ben hiç pişman olmam ki" demek kendi kötülüğüne dönük suçu herhangi birinin, boşluğun sırtına yüklemek değil mi? neyse bana ne...

bu arada pişman olacağın şeyler yapmak kötüdür mesela. hakikaten dayaklık olduğunu bile gösterebilir. ama kendini bir kez olsun pişman olup itiraf ederek kurtarabilirsin...
ya da hakikaten bundan bana ne...

2 yorum:

.o.zlem dedi ki...

"ben kesinlikle pişman olmam. pişman olacaksam yapmam."
bunu diyen fazla uydurmus.
hele de turkiye'de

gecenlerde demistim. biz hepimiz komple pismaniz :)

sherlotte holmes dedi ki...

uydurmuşlar demeyelim de
yeterince dürüst değiller belki :P
(bi anda gelen iyimser tavrımın hastasıyım)

çakışık hatlar var aramızda sanırım... şaşkınlık bi de böyle bölye mutluluk...