Perşembe, Kasım 08, 2007

behçet necatigil'i hep çok sevdim, hep çok naif, hep çok ince ama en çok "içten" diye. sevdiklerime dönüp baktığımda daha iyi anlıyorum ki "içten"lik benim takıldığım asıl nokta. ne zaman bir yerde bir samimiyetsizlik hissetsem -geçmişe dönük bir samimiyetsizliğin sonradan keşfi de olabilir bu- irkildim, korktum, uzaklaşmaya başladım.

sevdiğim birinin içten olmanın dışına çıktığını düşündüğümde elimde olmadan kaçmaya başlıyorum ben. içimde bir şey kırılıyor, bu samimiyetsizliği haketmediğimi düşünüyorum, yani duramıyorum orada.

karmaşık bir hikaye değil, aslında herkes için geçerli bu söylediklerim. yine de sanırım ben bu konuya olması gerekenden fazla kafa yoruyorum. öyle ki bir bakış, bir duruş, bir yaşam tarzı oturmuyorsa birinin üzerine ve bir bağ kurduysak aramızda artık o üzerine oturmayan giysilerden uzaklaşsın istiyorum. en azından benimleyken, bizim aramızda böyle samimi olmayan bir taraf kalmasın istiyorum. eğer bir türlü olamıyorsa bu, elim ayağıma dolaşıyor. kafam karışıyor. biliyorum, o benim için doğru yerde değil, varlığından rahatsızım, kendi olmayan tavırlarından da ama pat diye çıkaramıyorum onu hayatımdan. aklımdan çıkarmak daha kolay ama hayatımdan çıkması... olmadık bir zorluk... olmadık bir sevimsizlik...
içimde bir yerde zar zor yer açtığım birinden vaz geçmek kolay olmuyor...


neyse tabii ki asıl anlatacağım bu değildi... behçet necatigil'di asıl sebep...

seni karanlıkta yatırıyorlar
korkuyorsun geceden
bakıp bakıp pencereden
yatağına sokuluyorsun.
ben hep eski yerimdeyim biliyorsun
hava açıkk olduğu zamanlar
beni seyrediyor, seviniyorsun.
ah ne olurdu ben de
sana göründüğüm şekilde
odana gelseydim.
atesböcekleri gibi
küçücük avucunda
yanıp yanıp sönseydim.
seneler geçip gider, buyursun.
bir gün olur, hepsi biter
endişeler, o çocuk üzüntün
hepsi biter.
aydınlanır senin için geceler, güneş gibi görünürsün.
biraz sabır, küçük çocuk, biraz sabır!
ama allah'ın koyduğu yerde
yıldızlar daima yalnızdır.

şimdilik sadece bu şiir..aslında "solgun bir gül dokununca" benim şiirim..ama onu daha önce bi yerlere koymuştum sanırım..neyse dediğim gibi..içtenlik..samimiyet..bi de bu "yıldızlar" bi başka güzel sanırım..neyse..

Hiç yorum yok: