Pazartesi, Eylül 10, 2007

kim

bazı şeyleri söylemek zordur. bazı şeyleri söylemek, söylemesi zor şeyleri söylemekten daha zordur. öyle şeyler vardır ki onları söylemek,
...ben eşcinselim, ben evliyim, ben hamileyim, ayrılmak istiyorum, başka birine aşığım, seni aldatıyorum, karımı, babamı ve 3 çocuğumu boğarak öldürdüm...
demekten çok daha güçtür.

insan en çok kendini ele vermekten korkar. insan bu cümlelerle de kendini ele verir ama en çok kalbinin içini açmakta zorlanır. bazı şeyleri söylemek "seni seviyorum" demekten daha zordur.
sevdiğini bir kere söyleyince gerisi gelir çünkü, ama bu "bazı şeyleri" her söylemeyi deneyişinizde aynı sıkıntıyı duyarsınız.

kimileri en çok
...bugün benimle kalamaz mısın, öz güvenimi yitirdim, bu sabah -ve gece ve yıl ve ömür- uykumdan uyanmak istemiyorum, sana çok ihtiyacım var, annemin yanında uyumak istiyorum, gitme...
demekte zorlanır.

kimileri bu cümleleri öyle içinde hisseder ve açık ettiğinde yara alabileceğini öyle iyi bilir ki onu gerçekten kendisi yapan, dışarıdan görünmeyen eksik yanlarını, yarım yanlarını ve hatalarını ve ihtiyaçlarını söylemekte zorlanır. böyleleri hep yara alır.

söylese kalbini bıraktığı bir avucu öğüs kafesi saymak zorunda kalacağını bilir...
söylemese günlerce söylemek için kıvranacağını...
söyleseydi kalacağını bilir...
söyleyemediği için ona artık ihtiyaç duymadığını sandığını da...

kimileri yara almamak için kendini açık etmekten korkar. kapandıkça kapanır kapıları. konuştukça kanayacak yaraları, sustukça büyür...

Hiç yorum yok: